NAJWAŻNIEJSZE WARTOŚCI W ŻYCIU WG ŻYJ ZIELONO

Dzień dobry wszystkim zielonym w ten piękny wrześniowy poranek! Dziś przychodzę do Was z pytaniem o Wasze życiowe wartości. Czy kiedykolwiek pytaliście siebie co jest dla Was najważniejsze? Większość pewnie odpowie, że rodzina, zdrowie no i coś coś tam jeszcze. Ale czy zastanawialiście się co tak naprawdę stanowi dla Was priorytet podczas podejmowania codziennych decyzji? Jakie nawyki kształtują Wasze wartości? 
Jeśli nadal macie problem ze zdefiniowaniem życiowych wartości zachęcam gorąco do przeczytania dzisiejszego tekstu! Opowiem Wam jakimi narzędziami posłużyłam się podczas pracy nad wyznaczeniem swoich życiowych wartości, dowiecie się co jest dla mnie najważniejsze i dlaczego, oraz w jaki sposób wpłynęło to realnie na moje życie i postrzeganie samej siebie bez zbędnego krytycyzmu. 
Jesteście ciekawi?
Zapraszam do lektury! 



Kiedy zaczęłam swoją przygodę z rozwojem osobistym, nikt jeszcze nie wspominał o tym, że to od wytyczenia życiowych wartości i odpowiedzi na pytanie: CO JEST DLA MNIE NAJWAŻNIEJSZE należy zacząć wyznaczanie swoich życiowych celów. Dopiero kiedy w ubiegłym roku zaczęłam pracować z dziennikiem coachingowym Kamili Rowińskiej po raz pierwszy wyznaczyłam swoje 7 życiowych wartości, które zdeterminowały moje życiowe cele i poczucie misji. 

Podstawą tego co robię są moje wartości. To na nich opieram wszystko co jest dla mnie w życiu ważne. Wartości napędzają mnie do działania oraz do rozwijania swoich pasji. Dzięki wyznaczeniu tego co dla mnie najważniejsze łatwiej jest mi wyrażać siebie, a także podejmować codzienne decyzje i dokonywać spójnych ze mną wyborów. 




ZDROWIE

To pierwsza i najważniejsza dla mnie wartość. Wiele osób twierdzi, że ich życiową wartością jest właśnie zdrowie, ale wypowiadając te słowa zajadają się słodkim ciastem, mają nadwagę, mało się ruszają, a codziennie rano łykają tabletki przepisane przez lekarza. Dla mnie zdrowie to przede wszystkim zadbanie o to, żeby w wieku 70 czy 80 lat nie musieć korzystać z niczyjej pomocy i nadal być w pełni sprawna zarówno fizycznie jak i psychicznie. Moją mentorką w tej dziedzinie jest moja ukochana babcia, która obchodzi w tym roku 70-te urodziny, nadal pracuje, jeździ na rowerze, świetnie się odżywia, ma bogate życie towarzyskie i jest pełna życia. Jeśli nie będę w dobrym zdrowiu, nie będę mogła robić nic. Poprzez tą wartość rozumiem traktowanie siebie z szacunkiem. Zdrowie to dla mnie zdrowe odżywianie, czyli nieprzetworzona żywność, regularne posiłki, unikanie słodyczy i używek. Zdrowie to także ruch na świeżym powietrzu, to wszelkiego rodzaju ruch i aktywność fizyczna, która sprawia mi frajdę - spacery, rower, joga, taniec czy fitness, ale bez zbędnego wylewania siódmych potów i katowania się ćwiczeniami 6 razy w tygodniu, aby zachować piękną sylwetkę. Zdrowie to psychiczna równowaga, racjonalne podejście do życia i stoicyzm, które pomagają mi osiągnąć wewnętrzny spokój. Dzięki temu, że moją pierwszą wartością jest zdrowie to zrozumiałam, że mam tylko jedno ciało, jeden dom, a co za tym idzie powinnam je traktować jak świątynię, a nie jak park rozrywki czy śmietnik na przetworzoną żywność.





Pieczony kalafior z fasolą i pomidorami 🍅🍅🍅🍅 (460 kcal, B18 T22 W48) To jest posiłek z serii jedz więcej, waż mniej 😂👌 Idealny dla osób, które się odchudzają, ponieważ przy swojej ogrooomnej objętości ma niewiele kalorii. Składniki na 2 porcje: - jeden kalafior - 300g ugotowanej fasoli pinto (lub innej dowolnej, może być z puszki) - 2-3 pomidory - pół cebuli - 4 ząbki czosnku - oliwa z oliwek - przyprawy: papryka wędzona, słodka, chili, sól, pieprz, ulubione zioła Wykonanie: Kalafiora podzieliłam na mniejsze części, umieściłam w misce, skropiłam oliwą i dodałam przyprawy. Następnie pokroiłam cebulę i pomidory w plastry, obrałam i posiekalam czosnek a potem dorzuciłam wszystko do miski. Na koniec wrzuciłam ugotowaną i opłukaną fasolę. Wszystko dokładnie wymieszałam i wyłożyłam na blaszkę do pieczenia. Piekłam około 20-25 min w temperaturze 180 stopni do miękkości kalafiora. Polecam przed pieczeniem go podgotować - upiecze się znacznie szybciej. Gotowe warzywa podałam z bazyliowym pesto, świeżą bazylią oraz awokado 🥑 💚 #redukcja #odżywianie #wegańskie #weganizujemypolskę #jedzenie #weganskiobiad #przepisy #weganskie #vegan #weganskieprzepisy #fitjedzenie #fitkolacja #fitposiłek #odchudzanie #jemrosliny #jestemwege #jemzdrowo #jembolubie #jedzzielono #kalafior #fasola #fotografiakulinarna #fitness #szybkieprzepisy #szybkoismacznie
Post udostępniony przez ŻYJ ZIELONO (@zyjzielono)



RODZINA

Tuż po zdrowiu druga najważniejsza dla mnie wartość. Poprzez rodzinę mam na myśli nie tylko osoby związane ze mną więzami krwi, ale także wszystkich dobrych ludzi, którzy są wokół mnie na co dzień - mój narzeczony i jego rodzina, moi przyjaciele z którymi dzielę się swoimi problemami, bliżsi i dalsi znajomi, czy współpracownicy z którymi dzielę rozterki dnia pracy. Moi najbliżsi są dla mnie mnie największą podporą. Poprzez tą wartość rozumiem szacunek i zrozumienie dla wszystkich moich bliskich. Oznacza to dla mnie częste odwiedziny, troskę, zainteresowanie ich sprawami. To telefony do nich jeśli są daleko, to wzajemna pomoc w razie potrzeby, to wsparcie w każdej sytuacji, to również brak osądzania i bezpodstawnej krytyki. Dla mnie to także szacunek dla siebie bez względu na poglądy czy racje. Rodzina to siła. 

MIŁOŚĆ

Miłość jest dla mnie zjawiskiem miłowania wszystkich żyjących istot i szacunek dla ich istnienia. Miłość w tym kontekście objawia się u mnie dietą roślinną, ale miłość to także stan między dwojgiem ludzi, objawiający się w szacunku, trosce i zrozumieniu. Miłość w stosunku do każdego członka rodziny jest dla mnie czymś innym i wyrażam ją w inny sposób, lecz zawsze chodzi o to samo - o miłowanie drugiego człowieka, wybaczanie błędów i pokorę. 

SZCZĘŚCIE

Poprzez wartość szczęście rozumiem poczucie spełnienia w życiu i prowadzenia go z sensem. Dla mnie jest to poczucie misji, wewnętrznej spójności we wszystkim co robię. To świadomość, że życie jest dobre, a dzięki pracy nad sobą może być jeszcze lepsze. Szczęście to również czynienie świata lepszym i szczęśliwszym miejscem. 

ROZWÓJ

Ta wartość jest dla mnie przede wszystkim możliwością realizowania swojego życiowego potencjału na maksymalnym poziomie oraz odkrywania i wykorzystywania swoich talentów najlepiej jak się da. Rozwój sprawia, że spełniam swoje marzenia, plany, cele i pragnienia. Dzięki rozwojowi moje życie z dnia na dzień staje się coraz lepsze w każdym aspekcie. Uważam, że rozwój jest niezbędny każdemu człowiekowi i zamiast siedzieć na kanapie, patrzeć w telewizor i marzyć jak tu osiągnąć szczęście, być zdrowym i mieć wspaniałą rodzinę, warto zainwestować ten czas w rozwój - czytać książki, brać udział w szkoleniach i czerpać wiedzę od mądrzejszych od siebie. 

PRAWDA

To bycie szczerym i autentycznym w każdej możliwej sytuacji. Nie chcę udawać kogoś kim nie jestem. Nie jestem idealna i nigdy nie będę, ale jestem najlepszą możliwą wersją siebie i taką się zawsze pokazuję. Nie skrywam się za żadną maską przed nikim. Prawda to także szczerość między dwojgiem ludzi, to bycie szczerym wśród najbliższych. Prawda to brak kłamstwa. To konfrontacja z otaczającą nas rzeczywistością, niezależnie od tego jak ona wygląda. Prawda to świadomość swoich wad i ograniczeń i nie ukrywanie ich za kurtyną idealnego życia. To zwyczajnie szczerość ze mną samą, bo kiedy będę szczera ze sobą - będę szczera z całym światem. 

PROSTOTA

Nie cierpię komplikować sobie życia. Prostota przejawia się u mnie jako minimalizm w stanie posiadania, w sposobie odżywiania i w stanie umysłu. Jest to dla mnie również sposób życia i czerpanie przyjemności z małych rzeczy takich jak wspólne śniadanie przy pysznej kawie, chwila ciszy przed pracą, spacer nad brzegiem morza, czy choćby wspólny wieczór filmowy z moim narzeczonym. Żyję prosto, nie potrzebuję wiele, nie interesują mnie nowinki. W świecie, gdzie narażeni jesteśmy na przebodźcowanie czy to z social mediów, reklam, telewizji czy zwykłego wyjścia na miasto po zakupy, znajduję ukojenie właśnie w prostocie i dobrej organizacji, co czyni moje życie znacznie szczęśliwszym. 

A JAKIE SĄ WASZE ŻYCIOWE WARTOŚCI? 



Spodobał Ci się wpis? 

Polub na facebook'u i udostępnij znajomym! 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 ŻYJ ZIELONO , Blogger