WEGAŃSKI CZEKOLADOWY BUDYŃ Z CUKINII

Znów to samo! Wrzucam zdjęcie śniadania i co się dzieje? Mnóstwo pytań o przepis! Trochę zaczyna mnie to bawić, bo nie dajecie mi żyć za każdym razem (powoli zaczynam mieć zapchaną skrzynkę), ale cieszę się z drugiej strony na tak pozytywny odzew od Was, kiedy wrzucam zdjęcie tego co jem w ciągu dnia. Dzisiaj na śniadanko wleciał czekoladowy budyń z cukinii, który zaraz po owsiance i pankejkach jest jednym z moich ulubionych posiłków o poranku. Budyń jest kremowy, gęsty, mocno czekoladowy i idealny w mroźne, ciemne, jesienne poranki. Także jeśli jeszcze uda Wam się gdzieś złapać cukinię w dobrej cenie, to nie wahajcie się ani chwili. 
Tak przyszło mi do głowy, żeby podzielić się z Wami pewnym przemyśleniem. Otóż czasem zrobię jakieś danie, które okazuje się sztosem w smaku, zrobię nawet jakieś sensowne zdjęcie, ale potem kompletnie nie pamiętam jakich użyłam składników, jak dokładnie je przygotowywałam i nie potrafię go odtworzyć za żadne skarby. Tak samo było w przypadku tego budyniu, za każdym razem wychodził mi inaczej, dlatego tym razem musiałam już spisać przepis. Też tak macie? 






Składniki na dwie porcje:
- 2 sztuki cukinii 
- 3 łyżeczki kakao
- 2 paski gorzkiej czekolady (min. 85% kakao)
- 1 sztuka dojrzałego awokado
- łyżeczka syropu klonowego
- pół szklanki mleka roślinnego (np. ryżowe lub kokosowe)
- owoce i dodatki np. banan, granat, pokruszona czekolada, wiórki kokosowe, maliny, borówki, pestki dyni, melona lub słonecznika.



  1. Cukinię umyć i pokroić na średniej wielkości kostkę, ugotować do miękkości w wodzie, a jeszcze lepiej na parze. 
  2. Ugotowaną cukinię umieścić w kielichu blendera razem z kakao, czekoladą, awokado, mlekiem roślinnym i syropem klonowym. Dokładnie zmiksować na gładki krem. 
  3. Ciepły budyń przelać do miseczek i udekorować ulubionymi dodatkami. 

Porada: 
Budyń świetnie smakuje również zrobiony w proporcji 1:1 z cukinii i bakłażana. 




Spodobał Ci się wpis? 
Polub na facebook'u i udostępnij znajomym! 



1 komentarz:

Copyright © 2016 ŻYJ ZIELONO , Blogger