WEGAŃSKIE BEZGLUTENOWE CURRY Z DYNI I CIECIERZYCY

Sezon na dynię uważam za oficjalnie rozpoczęty! Nie jestem specjalistką od gotowania, ale jak już gotuję to z pasją i pełnym zaangażowaniem. Tak mnie naszło, że stworzyłam danie wręcz nieziemskie. Fakt w planach było leczo z papryki i krem z brokułów, to jednak stwierdziłam, że mam dynię, która już dość długo leży i trzeba ją w końcu wykorzystać. Prawie 2 godziny spędzone w kuchni, ale było warto! To curry ma orientalną, azjatycką nutę, jest gęste, kremowe i mogłabym je jeść bez przerwy, ale muszę zostawić coś dla mojej połówki. 

Przepis jest autorski jak zwykle, a inspirację czerpałam z jakiegoś kanału na YouTube gdzie zobaczyłam to danie w nieco innej wersji. 

Dobra ale dosyć gadania, prosiliście o przepis więc oto jest! 

Zapraszam do lektury! 




Składniki na curry (ok. 8 porcji):
  • 1 dynia piżmowa
  • 1 papryka czerwona
  • 2 marchewki
  • 2 pietruszki
  • 1 por
  • 2 ziemniaki
  • puszka ugotowanej ciecierzycy
  • pół puszki mleczka kokosowego
  • 100 ml passaty pomidorowej
  • przyprawy: 2-3 łyżki garam masali, łyżeczka kurkumy, łyżeczka kuminu, łyżeczka papryki, łyżeczka soli
Pozostałe składniki: 
  • batat
  • szklanka suchej kaszy gryczanej
  • brokuł
  • nasiona konopi 
  • ok. 3 łyżki oliwy z oliwek
  • ok. 0,5 litra wody 


Wykonanie:
Wszystkie warzywa (dynia, papryka, marchew, pietruszka, por, ziemniaki) należy umyć, obrać i pokroić w małą kostkę. W dużym garnku lub rondlu rozgrzać oliwę z oliwek i wrzucić wszystkie pokrojone warzywa wraz z przyprawami (garam masala, kurkuma, kumin, papryka i sól). Dokładnie wymieszać i podsmażać przez około 10 minut, od czasu do czasu mieszając aż do momentu kiedy warzywa lekko zmiękną i się zrumienią. Po tym czasie dodać ciecierzycę, mleczko kokosowe, passatę pomidorową i wodę. Gotować przez kolejne 5-7 minut do miękkości. Jeśli sos jest za rzadki można 2 chochle przelać do kielicha blendera, zblendować i z powrotem wlać do garnka. Sos zyska dzięki temu dyniowy aromat oraz zagęści danie. 
Sposobów na podanie curry jest mnóstwo, ja proponuję podawać je z upieczonym w piekarniku batatem, ugotowanymi brokułami, kaszą gryczaną i posypane nasionami konopi, aczkolwiek curry smakuje również rewelacyjnie w wersji solo oraz z pieczywem. 










Spodobał Ci się wpis? Polub na facebook'u i udostępnij znajomym! 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 ŻYJ ZIELONO , Blogger