NAJLEPSZE KANAŁY NA YOUTUBE WG ŻYJ ZIELONO

Zbierałam się do zrobienia tego typu posta już od jakiegoś czasu. Nałogowo bowiem śledzę wszystko co związane z odżywianiem, roślinami, lifestylem, rozwojem osobistym, nauką, podróżami oraz troską o środowisko i zwierzęta. Zamiast oglądać bzdury i politykę w telewizji, oglądam wartościowe kanały w internecie. Postanowiłam zatem zebrać wszystko co mnie interesuje w jednym miejscu i podzielić się tym zestawieniem z wami. Autorzy poniższych kanałów to wspaniali i mega inspirujący ludzie, którzy poprzez swoje działania realnie przyczyniają się do promowania rzetelnej wiedzy, poprawy życia na świecie oraz uczą w jaki sposób przekazywać tę wiedzę dalej. Mam ogromny zaszczyt przedstawić dziesięciu moim zdaniem najlepszych twórców na polskim YouTubie!





  1. EverydayHero - Autor kanału, Orestes jest aktywistą na rzecz ochrony zwierząt, weganinem, osobą która zachęca do merytorycznej dyskusji na temat problemów współczesnego świata. Zajmuje się efektywnym altruizmem i nie obce mu tematy takie jak globalne ocieplenie, zmiany klimatyczne, energetyka, przemysłowa hodowla zwierząt. W swoich filmach często porusza argumenty dotyczące praw zwierząt oraz etycznego weganizmu. 
  2. Kasia Gandor - Była modelka, obecnie studentka biotechnologii, propagatorka nauki w dosłownym znaczeniu. Kasia jest wegetarianką, szerzy wiedzę na temat poprawy jakości życia na naszej planecie. Także jeśli chcecie lepiej orientować się w świecie nauki koniecznie subskrybujcie kanał Kasi. 
  3. Mafi Malibu - Polka niegdyś pracująca dla arabskich linii lotniczych jako stewardessa, obecnie mieszka i pracuje w Dubaju. Pokazuje życie w mieście zbudowanym na środku pustyni, życie według zasad panujących w Emiratach oraz nieco klipów ze swoich podróży. 
  4. Healthy Omnomnom - Autorka jak sama o sobie mówi jest dyplomowaną dietetyczką, weganką, a na swoim kanale uczy w jak prosty, tani i mądry sposób komponować swoją dietę. Jeśli chcecie dowiedzieć się co jeść, jak powinna wyglądać zdrowa i zbilansowana dieta, szukacie kulinarnych inspiracji i przepisów, to koniecznie tam zajrzyjcie. 
  5. Podróże Busem przez świat - Tą parę podróżników spotkałam po raz pierwszy na festiwalu podróżniczym kilka lat temu w Toruniu. Ich niesamowita charyzma i zajawka na podróżowanie busem zaszczepiły we mnie chęć do eksplorowania świata na własną rękę, bez biur podróży. Sami przyznacie, że przejechanie za około 1 dolara dziennie całych Stanów Zjednoczonych to nie lada wyczyn. 
  6. Wiem co ćpiem - Pewnego dnia, Mestosław, twórca kanału który dzisiaj znamy postawił wszystko na jedną kartę, rzucił pracę w korpo i rozpoczął działalność internetową mającą na celu edukację w zakresie środków odurzających. Chwała Ci za to Mesto! Nie oszukujmy się, ludzie narkotyki brali, biorą i brać będą. Mesto nie namawia żeby brać, Mesto naucza jak brać odpowiedzialnie, ponieważ jeśli już zdecydujesz się coś wziąć, lepiej żebyś wiedział/a co Cię będzie czekać po zażyciu, jakie działanie ma dany środek i jak zminimalizować szkody jeśli już jakieś się pojawią. 
  7. Poznaj Psychodeliki - Tematyka zbieżna z powyższym z tą różnicą, że autor pokazuje także medyczny potencjał substancji psychoaktywnych. Zadacie mi pytanie dlaczego kanały o tematyce narkotyków znalazły się w tym zestawieniu. Otóż kilka lat temu sama byłam osobą uzależnioną i gdyby wtedy była dostępna tego typu wiedza, nie popełniłabym w życiu wielu błędów. Ale to temat na osobną historię. 
  8. Kamila Rowińska - Autorka bestsellerowej książki "Kobieta Niezależna", którą przeczytałam jednym tchem. Coach, trenerka rozwoju osobistego, bizneswoman i inwestorka w jednym. Kobieta, dzięki której zmieniłam swoje nastawienie do pieniędzy, podjęłam walkę o lepszą siebie, nauczyłam się wielu rzeczy o sobie. Kobieta, która uczy inne kobiety jak być niezależną nie tylko finansowo, ale także mentalnie. Jak wyzwolić się z okowów bycia szarą myszką i strachu przed byciem ocenianą, jak być asertywną osobą
  9. Dr Damian Parol - Mój dietetyczny guru. Człowiek z pasją do odżywiania i sportu, weganin z bardzo ironicznym poczuciem humoru. Zarówno na kanale, jak i na innych mediach społecznościowych dr Parol rozprawia się z dietetycznymi mitami, altmedem i innym ptactwem ;) 
  10. Iwona Kibil - dietetyk, weganka, autorka książki "Wege. Dieta roślinna w praktyce", która bardzo szybko stała się prawdziwym hitem wśród wegan i wegetarian oraz swoistą biblią na temat prawidłowego komponowania diety roślinnej. Pani Iwona prowadzi również szkolenia online, jest specjalistką od żywienia kobiet ciężarnych oraz dzieci na diecie roślinnej. 


A czy wy znacie kogoś z wymienionych? Może macie jakieś swoje propozycje? Chętnie poznam waszych ulubionych youtuberów, którzy zmieniają świat! 





4 komentarze:

  1. Znam Kamilę Rowińską:) Polecam jej bloga i kanał na YouTube.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie Kamila jest jedną z najlepszych w branży rozwoju osobistego, bardzo dużo dzięki niej zrozumiałam i zmieniłam w swoim życiu, dlatego polecam jej kanał wszystkim którzy szukają motywacyjnego kopa.

      Usuń
  2. Witam serdecznie ☺️
    Moją ulubioną Youtuberką jest Ola Żelazo �� wspaniała trenerka, zmieniająca życie wielu kobiet,e każdym wieku. Na Facebooku posiada grupę Żelaznych Dziewczyn,gdzie kobiety dzielą się między sobą sukcesami oraz upadkami,jest tam niesamowita atmosfera,pozbawiona hejtu,a kobiety czerpią z grupy inspiracje każdego dnia!
    Ola Żelazo jest mądrą, ciepłą, empatyczną kobietą, która wspiera każdą z nas w każdej dziedzinie życia. Zachęca nietylko do aktywności fizycznej ale również do rozwoju osobistego. Uważam że zasługuje na uznanie ��
    Pozdrawiam serdecznie.
    Ania Kucharska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info! Nie znałam tej trenerki a trenuję z wieloma dziewczynami z YT, sprawdzę przy najbliższym treningu ;)

      Usuń

Copyright © 2016 ŻYJ ZIELONO , Blogger